Szukaj na tym blogu

sobota, 3 grudnia 2016

Drożdze i siemię lniane - jak pić

Drożdże i siemię lniane - jak pić?

Jeśli chcesz zacząć pić drożdże lub siemię lniane, poniżej krótka i treściwa instrukcja jak to robić. Podane sposoby są dla mnie najwygodniejsze (i najszybsze w przygotowaniu), oczywiście w internecie jest mnóstwo stron z poradami, więc jeśli nie odpowiada Ci ta wersja, śmiało próbuj innej.


Pamiętaj tylko o zalewaniu drożdży i siemienia wrzątkiem. Dzięki temu drożdże nie "urosną" Ci w brzuchu, natomiast w zmielonym/ zgniecionym ziarenku siemienia po połączeniu się z zimną wodą zachodzi cyjanogeneza - ale tu warto zaznaczyć, że w baaaardzo małej ilości, więc nic się nie stanie jak tego nie zrobisz. W alternatywnych terapiach leczących nowotwory pacjenci zjadają dziennie spore ilości siemienia, a taka ilość cyjanku im najwyraźniej nie szkodzi.


Polecam włączenie napoju jako codzienny nawyk rano lub wieczorem - wtedy najłatwiej o tym pamiętać.


Siemię lniane

1. Do kubka wsypujemy 2-3 łyzeczki siemienia (można oczywiście mniej).
2. Zalewamy wrzątkiem.
3. Odczekujemy kilka minut - do przestygnięcia.
4. Wypijamy, rozgryzając ziarenka (jeśli ich nie rozgryziemy, "przelecą" tylko przez układ pokarmowy)
Można ziarenka też zmielić bezpośrednio przed spożyciem - wtedy nie trzeba ich rozgryzać.


Drożdże

1. Rozkruszamy pół kostki drożdży widelcem w kubku.
2. Zalewamy wrzątkiem.
3. Po przestygnięciu pijemy (opcjonalnie: dodajemy cynamon czy inne dodatki).
W internecie jest mnóstwo przepisów na "zabicie" smaku drożdży - ja polecam zmiksować z bananem, wtedy naprawdę czuć je dużo mniej.

8 komentarzy:

  1. Stare, dobre sposoby.
    Ja drożdże piję z samą wodą - dodanie do nich czegokolwiek mnie odrzuca jeszcze bardziej. Na samą myśl drożdży z mlekiem mnie mdli :D
    +zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jak kto lubi, najważniejsze żeby pić regularnie :)

      Usuń
  2. Właśnie zaczęłam wyzwanie drożdżowe i jestem bardzo ciekawa efektów. Jak długo muszę czekać na rezultaty? Pogodzilam się już z ich paskudnym smakiem i nic nie dodaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze efekty (baby hair i szybszy przyrost) powinno być widać po około trzech - czterech tygodniach :)

      Usuń
  3. W sklepach jest kilka rodzajów drożdży. Które polecasz? Ja osobiście do tej pory piłam tylko siemię, ale zaciekawiła mnie opcja zmiksowania drożdży z bananem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę najcześciej są drożdże tylko dwóch producentów - Drożdże Babuni i Drożdże Domowe. Ja polecam Babuni - dużo lepiej się rozpuszczają. Bywają tez takie w małych kostkach po 42g, ale producent jest ten sam

      Usuń
  4. Dobra, konkretna instrukcja :)

    OdpowiedzUsuń